Saturday, December 13, 2008

Jalan - jalan cari makan

Balik dr kijer, aku call hubby taye nak makan apa......ingat nak tapau jer lauk/pauk tuk dinner ari nih. Besa la kan kalo time hari kijer nih, mmg maleh sket nak masak. Tp hubby decided nak kuar, so.....apa lagi....xtvy jalan2 cari makan la jawab yer mlm nih.

Destinasi makan kali ni, salah satu tempat yg best kalo nak makan 'char kuew teaw'...kat Cenderawasih. Aku n hubby mmg suka kuew teaw dia, mmg 'marvellous'....

Nilah ghopa char kuew teaw yer, kitorang panggey ' kuew teaw udang beso'....nmpk mcm best kan......hmmmm.......mmg besh pun. Dlm kuew teaw nih, dia isi udang mmg beso....dlm sepinggan tu dia boh dlm 4-5 ekor udang. Aku ngan hubby order nih, tuk anak2 aku.....since lmbt nooo a.long mikior nak makan apa, aku guna kuasa veto jer.....orderkan my kids 'nasi goreng udang beso'........

Tak lama pas order, aku n hubby puye kuew teaw sampei dulu. Tgk ke'yummy'an kuew teaw kitorang, anak2 aku dh tak tahan....perut dh bekeroncong memasing, apalg aku yer kuew teaw la yg jd mangsa......aku dan rase sket jer.

Tgk la cmn dorang nih, makan tak ingat dah....tak toleh kiri kanan dah......aku....celuuup2 ayaq liuq laaa ngk yer. Nasib baik gak mmg intend nak diet...idak ler tekilan sgt. Pas nasi goreng dorang sampei......depa pas balik la kuew teaw aku, nasib baik gak ada lebey separuh lg.......cukup la tuk aku yg tgh berdiet nih.

******Oooooopppsss.....telupa la plok amik gambo nasi goreng dorang yg beshh tuh. Aku dh kelaparan masa nih, sbb tu la tak ingat dh nak amik gambo.

Pas makan, hubby ajak g megamall plaks.....Tujuan utama, nak dwload game kat psp dia....hmmmm.......sbb tu la anak2 aku gilerr game kemain, tgk jer la bapok yer...sampeikan hok kecik ni pun, sama naik jer......tgk la tuh, yo2 jer......mcm pandei ngat pilih game.....

Tp......yg best yer, nak dijdkan rezeki aku mlm ni, sekonyong2 yer ada 'member's day bonuslink' plak kat Parkson. Besa yer member's day ni ujung2 bulan jer, payah aku nk dpt shopping time 'member's day' ni sbb besa yer hubby tak der...& aku tak pandei nk pilih apa kalo dia tak der.

Saje la ajak hubby gi tinjau2 apa yg menarik...... mmg cari pasal betol la....tak pasal2 rm terbang sbb dok excited tgk bju yg less sampei 70%. Aku dpt la rembat 2 lai, n tuk amik hati hubby yer pasal...sbb bg aku shopping mlm ni, aku suggest gak la kat dia soh beli long sleeve t-shirt 'Renoma'.......actual price RM140....less 70%, RM42 jer.....mula2 dia refuse, tp aku soh gak amik...bukan senang nk dpt kan, renoma tu puye T-shirt harga mcm tuh.....

Balik mlm td....hubby dok sindir2 sambil songeh2 kat aku, sbb baru mgu lepas aku rembat baju selai rm yer pun buleh tahan gak, mgu ni lg......hehehe.....'woman & shopping'........mmg la tak leh nak pisahkan kan....

No comments: