Saturday, December 13, 2008

Chicken Chop oh Chicken Chop....

Hari ni in d mood to cook western food.....dh lama dh aku ckp kat hubby nak masak chicken chop, tp tak buat2 pun.... so, today is d day. Since hari ni Sat, keja kat opis pun tak byk. So, adala masa aku mencari recipe tuk buat chicken chop hari nih....kali ni, aku cuba recipe kuah mushroom kat sini http://hanieliza.fotopages.com/?entry=749962, belongs to K. Liza.....tp aku alter sket2 mengikut kesesuaian tekak aku....

Hasil yer......inilah dia. salad etc tak der.....sbb aku tau anak2 aku tak makan pun. Tp pandei yer plok a.long taye....."sayur yer tak der ker????" hmmmm.....mcm la dia makan sgt.....tak yah la bazir duit tuk deco berbagai nih.....masuk perut nti becampoq gak kan....ekekeke.....

Rase yerrrr.....resipi yg aku cuba kali nih, menjd.......hubby buat 'food testing'.......kata yer sedap, cuma komen dia, "kuah tu kena pekatkan sket" TQ Dear...........

Aksi makan anak2 aku lg......makan tak ingat dunia. Dorang ni mmg pandei amik hati aku.....selalu puji masakan mama dia. Kali ni a.long ckp......"yer arrr, mmg best chicken chop mama buat". Angah plak....ayat2 std dia la....."eeehhhmm, sedap errr"

Azam....semakin beso, semakin nakal.Kalo dulu time makan sibuk dok memusing keliling/bawah meja, skrg ni tak lg. Dah pandai panjat kerusi & meja. Nak tecekik rase time makan, bila tgk dia sibuk dok manjat sana sini.....risau takut dia tejatuh....

3 comments:

Aimi said...

AMBOI!!!!!!!!!!! galak...ni bukan main lagi membebel... panjang lebor kau mengarang.... oppss..lupa lak..ko kan suka bercakap..tu pasa tulisan pun berjela-jela.... HARHARHAR.... :D

anyway, welcome to blog... larat ke nak maintain byk2 ni??? sabo jelah yek...

Jue said...
This comment has been removed by the author.
Ciklinn said...

wah sedap tu kak..bila nak bg linn rasa nie...

re:huhuhuhuhu akak linn dah pindah blog lah... umah lama ada gak tapi dah bersawang2 lah....

mari kita bersama2 memerihkan yerkak...

akak linn add link yer..